Särkisalo, Toukokuu 2012

Myöhässä mutta kuitenkin. Myös rapsa sekä kauden aloitus. Vihdoin pääsimme starttaa kaiken säätämisen ja auto episodien jälkeen 17.5 kohti Särkisaloa. Parin tunnin matkustamisen jälkeen saavuimme perille ja pienenpieni hengähdys tauko. Kamat kasaan ja ei muuta kuin renkaat autoon ja vesille. Minä ja toinen renkailla killumaan, kolme muuta veneellä. Kaksi virpalla ja yksi perholla.

Itselläni lähti kausi ihan hyvin aluillee, kolmas heitto ja parinkilon luupää pyristeli siiman päässä. Paikka oli aika hyvän oloinen sisälahdukka, matalaa ja lämmintä vettä. Kelikin oli kohillaan, pilvistä, miltein täysin tyyni. Ei mennyt kauaakaan kun toinen luupää oli siiman päässä. Ja kolmas. Kaverille yksi kala aika vierestä, sitten hiljaista noin 30min-tunti. Taas syönti päälle,kaloja ylös ja stop. Sama jatkui koko päivän. Yksi isompi seurimo kävi perässä joka pysäytti veret meikäläisessä ihan täysin ja heitoistahan ei sit tullu yhtään mitään 10minuuttiin! Kaloja tuli miltein toistakymmentä ensimmäisenä päivänä koko poppoolle. Isoimmat siinä vitosen luokkaa. Hyvää starttia manisi kaveriporukan veneen ohjausvika jota joutuikin setvimään aikalailla.

Toisenä päivänä suuntasimme uusille vesille renkaitten kanssa. Keli oli pilvinen mutta tuuli oli yltynyt. Löysimme paikan joka näytti aivan törkeen hyvältä! Pieni renkaan kantomatka ja vesille. Oisko ollu edes kymmentä minuuttia ja eka puikkari ylös. Tunnelma oli hyvä, kalaa heti. Sitten alkoi alamäki. Heitin kaisikon sisään, koitin eri uittoja, koitin syvältä. Pari tukistusta ja siinä se. Itselleni yhtään ylös enään tästä paikasta, kaverille kalaa ja tapahtumia. Takaisin eiliseen paikkaan josta muutama tapahtuma kahteen mieheen.

Kolmantenä päivänä uusille vesille. Aurinko paistoi jo aamusta kirkkaalta taivaalta.Paikka näytti taas hyvältä ja kalaakin pärskytteli matalikossa. Heittoja, heittoja,heittoja, perhon vaihtoa, uittotyylin vaihtoa... Pari tukistusta ja seurimoa. Siinä se. Paskat. Kaveri onnistui koukuttamaan sentaa jokusen ja tapahtumiakin oli useita. Minkäs teet kun ei iselläni taidot riitä! No, saipahan ainakin aurinkoa tarpeeksi, aurinkorasvakin oli oikeassa paikassa, eli mökillä repun sivutaskussa. Tuntien tahkomisen jälkeen takaisin mökille.

Mökillä vähän murkinaa naamaan ja pohdiskelua. Mielen nostattamiseksi jäjestimme hieman heittokilpailua virpalla ja perholla sekä muuta pientä nautittavaa. Aktiviteetien jälkeen päätimme hypätä renkaidemme kanssa kavereitten veneen kyytiin ja siirtyä toisille vesille. Jälleen hyvän näköistä paikkaa ja kalahavaintoja mutta itselleni ei yhtään ylös. Kavereille kalaa, tietenkin. Tarpeeksi tahkottuamme otimme nokan kohti mökkiä. Hetken pähkäiltyämme päätimme lähteä hieman silakkaa onkimaan ja jigittämään naapuri mökkiläisten kanssa. Hiljasta piteli silläkin linjalla, joten otimme suunnan kohti "kotkanpesää" jossa muutama tuopponen ja tuli törmättyä Tammisaaren kalaukkoihinkin. MP siis meikäläiselle. Saldoksi jäi palanut naama ja kädet sekä aamuinen pienehkö suun kuivuminen....

Viimeisenä päivänä aurinko paistoi jälleen täydeltä taivaalta ja kalaa oli liikenteessä. Pari tuntia tuli heitettyä ja pelastukseksi pien hauki ylös ettei sentään mennyt taas munat pataan. Kaverille kanssa kivasti tapahtumia ja kalaa. Eipä siitä sen enempää.

Reissu oli taas mitä mainioin ja syksyllä voisi taas miettiä jos pääsisi käväsemään hieman luupää limatuubeja jallittamassa! Kiitos kaikille kanssa osuallistujille ja oli mukavaa taas tutustua uuteen kaveriinkin.

Pari kuvaa reissusta ja "waltin" kuvaamaa hienoa pätkää!

Ekan pävän spottia

Limatuubi

Perhon tarjoilua

Hyvin mahtuu kahen ukon kamat

"Palaveri"

"Heittokilpailua"
Kylän ranta
 Jätettiin pojat keskelle lahdukkaa vähän ihmettelemään